ja....hihiti :)

Hej alla glada...

Har inte massor att berätta precis. Jag och Jonas har tagit det relativt lugnt sista tiden, pengarna börjar ta slut redan och det gäller att spara så man överlever :( Jag har dock börjar så smått att söka lite jobb, typ bar jobb och sånt där. Än så långe ingen lycka där, men dock ringde Lynda mig igår om nått helt annat jobb. Hon hade gått på stan med sin mamma och gått förbi en agency som annonserade efter svenskar. Hon visste inte alls vad jobbet handlade om, men jag ringde dit imorse och de blev jätteglada. Jag stack iväg till agencyn och pratade lite med dem och det visade sig vara väldigt bråttom med att få till en person från skandinavien på den positionen så jag gick från agencyn på intervju på företaget. Det var ett underbolag till nått Ungersk resebolag. De hade anställda från hela Europa och min uppgift skulle bli att ta hand om dem skandinaviska kunderna som ringde och ville boka resor. Resesäljare alltså. Arbetstiderna kom att variera mellan 7 på morronen och 5 på eftermiddagen beroende på vilket pass man jobbar. Men det är ett heltidsjobb som innebär att jag skulle få 17300:-/mån de första 12 veckorna och sen 20 000:-/mån :) Helt okej med tanke på att jag bara vill ha ett jobb och trodde jag skulle behöva slita runt på barer ett tag nu!  Och skatten är ju bara 25% i detta landet så man har ju mer pengar över än jag hade haft i Sverige :) Allt kändes bra och för nån timme sen ringde dem och sa att jag fick jobbet!! Ska börja på torsdag :) Känner mig hur glad som helst!!!

Klart att jag vill jobba som social arbetare, men jag var ju inne på att bli resesäljare innan jag blev socionom så det här känns ändå jävligt skoj!! En väg in i arbetslivet i UK i alla fall!! Och imorron när det är alla hjärstansdag så får vi kosta på oss en riktigt god middag och fira att jag äntligen fått jobb!!!

Är så glaaaaaaaa

PUSS PUSS

Kommentarer
Postat av: Brenda

Jag förstår din känsla och tänka...
jag tror att det kan hända för mig också...att bli nåting annan istället designer... :(
men som du sa...det är en fot in U.K i alla fall...
då har ni mer pengar att shoppa i Taiwan, haaa

2007-02-13 @ 18:03:33
Postat av: Lisan

Haaaaaj Gumms!! GRATTIS till jobbet, faaaan vad kul :D Så då börjar du imorn, eller? Lycka till iaf :) Å tack så jättemkt för kortet, d va så fint ;) Ni får ha en bra alla hjärtans dag!!*Massor av kramar till daj från maj* :)

2007-02-14 @ 11:48:31
Postat av: Lisan

Heeeeej Igen!!! Så, du har ändå några dagar till att vara ledig...njuuuuuuuuut ;) Du kommer längta till att vara ledig snart igen ;) *hehe*! Jadu, jag gilar verkligen inte skogen :P Jag är en riktig "city-girl" ;) Asså, här e ju jättefint..å jag kan tänka maj att det är ännu finare på sommaren! Men, det räcker inte för maj... Jag behöver LIIIIIIV :) Här e så dött..finns inget att göra :P Men, snart ska jag hem till mina bebisar igen! Det var riktit kul att spela fotboll igår..hade faktiskt saknat det mer än vad jag trodde! Har dock värsta träningsvärken ida :/ Ont i mina ballar, lår o rygg! Det är fan illa, när man bara är 24 år :P Hur går det själv med viktklubb, förresten? Jag ligger fortf. på plus-minus-noll...måste börja ta tag i d nu...vill gå ner dom sista 2 kg juuu :P Men, snaaaaaart ;) Å ja, jag tror oxå att jag kommer få en lgh snart..det ligger i luften iaf :) *Längtar*!!! Vill köpa en massa nya saker till den nya lgh, men mina sparade cash måste gå till bilen först! Har ju backat in o skadat bakdelen, så plåten måste fixas o sen ska den in på service efter d! Men, får ta saker efter hand...behöver ju inte allt på en gång! Nä, nu har jag babblat på för mkt :P Hoppas allt är bra me daj och att allt kommer gå bra på jobb :) *Kjamiz*

2007-02-15 @ 14:03:17
Postat av: Maria

Hej Sarah!! Tack så jätte mycket för din fina hälsning på alla hjärtans dag. Hoppas även du hade en mysig dag. Jag glömmer inte bort och läsa i din blogg, så fantastiskt roligt och läsa att du nu fått jobb. Liver är allt bra oförutsägbart. Tänk, där gick du och tänkte att du skulle bli tvungen att slita på nåt cafe eller bar och så helt plötsligt dyker detta upp från ingenstans, för att du råkar vara svensk. Så häftigt! Är avundsjuk på dig som är ute på äventyr, jag vill ju också... :)
Njut Sarah! KRAM

2007-02-16 @ 17:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback