jobb jobb o jobb :)

Haj :)

Svävar på små moln nu när jag vett att jag ska börja jobba. Jobbet blev framflyttat till måndag så jag har varit hemma det sista darna som arbetslös i Liverpool. Jag är så fantastisk lycklig. Samma dag som jag skrev på papperna till mitt nya jobb fick jag besked från kriminalregistret att det var klart. Så nu kan min social arbetar-agency försöka hitta ett jobb till mig som okvalificerad socialarbetare här. Bryr mig inte sådär jättemycket just nu...Jag har ju fått ett jobb!! :) Haha...Det innebär så fantastiskt mycket för våran ekonomi just nu....

En annan agency kontaktade mig om ett kvalificerat social arbetar jobb här i Liverpool häromdagen. Han sa att han ville att jag skulle söka jobbet. Det var som en andra chans. De behövde verkligen fler att välja på och det var bråttom att få ansökan. Jag läste igenom mailet han skickat och bestämde mig för att strunta i det. Kanske var det att ta vatten över huvudet att söka ett sånt jobb. Men så ringde han igår igen och undrade var min ansökan blivit av. Jag förklarade hur jag kände och han blev nästan arg på mig och sa att jag skulle inte tveka på mina språkkunskaper, han tyckte min engelska var jättebra och jag verkade vara en klok tjej med vettiga åsikter och tankar. Hmmm.....Jag fyllde i ansökan och skickade in den. Han ringde mig två timmar senare och sa att han inte alls förstod vad mitt problem var? Blev lite paff, då sa han att jag var ju jättebra på engelska!! Jag verkade jätteduktig och han sa att han skulle öva lite intervju med mig sen och han var ganska så säker på att jag skulle få komma på intervju. De behövde 7-8 platser i Liverpool och än så länge var vi 11 som antagligen skulle få komma på intervju. Så han sa, Du har mkt stora chanser att få jobbet Sarah. Även på detta jobbet letade man efter utländska arbetare, alltså social arbetare från Tyskland, Holland och Sverige bland annat. Eftersom jag redan var boende i Liverpool hade jag såklart fördel sa han. Får väl se vad som händer. Han skulle ringa mig på måndag eller tisdag så fort han visste om jag var välkommen på intervju....Spännande :) Lönen var ju grymt bra...Nästan dubbelt så mycket som jag kommer att få på det här jobbet som jag fick nu....en drömlön alltså..

Idag har jag nog lyssnat på Laleh's låt November säkert 100ggr! Den är ju riktigt grym. Vet inte vad det är, men hon fångar verkligen en. Riktigt riktigt bra!!!

Vet inte om jag nämnt innan att jag försöker gå ner lite i vikt. Nådde tyvärr rekordhög vikt kring jul och bestämde mig för att jag måste ändra min livsstil. Hitta matvanor som passar mig. Jag verkar tyvärr vara bland dem människorna här i världen som inte kan äta fettig mat eller godis utan att lägga på mig hg efter hg. Dock är jag ju ett litet gottemonster som älskar att frossa choklad!! Men som sagt att hitta en balans där jag ändå kan äta choklad, men utan att få dåligt samvete och gå upp massor i vikt. Har varit med i viktklubb.se på aftonbladet sedan den 4 januari och jag kan nog säga att det är det bästa jag gjort. Har stenkoll på vikten nu. Nästan lite väl besatt, men samtidigt känner jag att jag lärt mig jättemycket. Om jag äter ett meal på Mc Donald's så har jag ätit min kvot för dagen, kan man säga....så illa är det!! Men det är ju bara nu när jag ska ner...när jag nått min målvikt så får jag nog unna mig ett meal utan att svälta resten av dagen :) haha...Det är tuft, men lärorikt! Jag skulle gå ner 11 kilo från början.....o eftersom jag fuskvägt mig idag..hehe...(får bara väga mig på måndagar) så vet jag att jag gått ner 5,3 kg :) dvs hälften av vad jag ska ner :) Jihu.....Det är bara att kämpa på....

Nu ska jag hoppa in i duschen...sen ska jag gå en runda på stan o titta lite....solen skiner och jag har en väldigt skön känsla i kroppen just nu....

45438-26

PUSS PUSS


Kommentarer
Postat av: Matte

Ja, då ska man snart till Liverpool igen...ska faktiskt bli jävligt kul att ses igen. Speciellt är det roligt att vi kan komma när ni är lediga litegrann. Och nu har ni pengar också...bara jag som ska börja tjäna lite pengar också.

2007-02-18 @ 18:59:00
Postat av: Matte

Måste säga att du är grym förresten på att ha disciplin när du går ner i vikt. Jag har väl också gått ner 4-5 kilo sen du var här och vi vägde oss i julas. Men jag borde gått ner ännu mer om jag inte haft ett sånt jävla sug efter mat/socker/godis hela tiden. MEn nu är det mindre än 5 månader till "The Big Day" så nu får man väl ta fram det bästa ur sig själv.

2007-02-18 @ 19:01:11
Postat av: Lisan

Faan vad kul med alla jobb hit o dit :) Sa ju att det skulle fixa saj förr eller senare ;) Är nu tbx på jobb, efter en veckas ledighet..det är hårt :S Men, man måste ju jobba o tjäna pengar så att man kan överleva :P Är så otrolit trött, dock :( Fattar inte vafför...sov helt länge igår och jag la mig i hyfsad tid :/ Men, får väl vila maj när jag kommer hem efter jobb :) Du får ha en bra första dag på ditt nya jobb..slit inte ut daj bara!!*Kjamiz*

2007-02-19 @ 07:16:09
Postat av: Louise

Hej gumman!

Så söt du är på bilden! Jag hoppas det går bra på jobbet! Men det gör det säkert om jag känner dig rätt!
Är i Göteborg nu och hälsar på Camran. Har inte varit här på över två månader. Det är roligt att komma hemifrån lite!
Jag hoppas att allt är bra med er! Saknar dig så otroligt mycket och MSN har blivit tråkigt utan dig!

Ha det bra!

Puss och kram Louise

2007-02-28 @ 08:02:36
Postat av: Lisan

Idag får jag nycklarna till den nya lgh :D

2007-02-28 @ 12:16:39
Postat av: Maria

Hej Sarah! Tack för att du ringde idag, alltid liks kul. Saknar ju dig. Håller tummarna för jobbet! KRAM

2007-03-03 @ 01:08:44
Postat av: Lisan

Heeeeeej Gumms! Har inte haft tid att vara på IT på ett tag, så jag har inte kunnat svara daj.. Nu är jag iaf. på plats i den nya lgh och jag har fått upp en hel del grejer! Är dock mkt kvar att fixa..alla tavlor ska upp, några lampor som ska installeras och jag måste köpa lite mer möbler :) Å ja, jag blir nästan granne med Maria..gångavstånd o allt ;) Ja, det är alri kul att behöva lämna bort nåt man älskar...men, jag vet att dom har det bättre där och dom får va med fler kaniner!! Det är en tröst iaf.. Jag har lite problem med att ladda upp bilder på min sida, vet inte vad d e för fel.. Men, är vi inne på msn samtidit nån gång så får jag skicka där..så fort jag tat några bilder då så att saj :) Hur gick det på intervjuerna?? Hoppas bra iaf...håller tummen för daj med :) Nä, nu hinner jag inte skr så mkt mer..måste ner o jobba o va flitig o tjäna pengar :P Sen efter jobb ska jag iväg o städa den gamla lgh..*blääääääää*!!!!!!! Men, snart e den ur mitt liv för gott :P *Hehe*!! Ha en bra da o ta hand om daj!! *Pussis o Kjamis*

2007-03-07 @ 07:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback