hemma igen...o bara regn

Hellu...

Slutet på juli månad...otroligt att vädret kan vara så här fruktansvärt dåligt hela sommaren. Det var någon fin dag i början på juni, men sen har det verkligen bara vräkt ner regn varje dag. Kallt är det med. Trodde inte jag skulle behöva använda strumpor mitt i sommaren, men jodå, det kommer jag inte ifrån.

Tacka Brenda och Matte för att de valde att gifta sig denna sommaren och att de valde att hålla cermonin i Taiwan! Det var otroligt skönt att komma bort för en tid. Andas in varm luft och känna solens strålar på huden. Äta konstig mat och bara njuta av att vara. Det var mysigt att vara med familjen och jag försökte verkligen att ta vara på tiden så mycket som möjligt. Resan började som den gjorde, som jag tidigare nämnt så vräker regnet ner här varje dag och tack vare vädret kunde inte vårt plan starta i tid, vilket gjorde att vi missade vårt plan till Hongkong och fick flyga med ett senare plan från Frankfurt till Singapore istället. Kom fram en hel dag senare, trött som fan, men i alla fall kom bagaget med och vi hade allt vad vi behövde till min brors stora dag. Bröllopet var fantastiskt!! Det var romantiskt, vacker och otroligt pampigt!! Det blirt svårt för mig och Jonas att klå det den dagen det är dags för oss...(hrm hrm...haha)

Följande dagar blev det mycket "saitsing" i Taiwan. Vi åkte bland annat upp upp i bergen på en plats där det växte massor med lavendel och tittade. Åt god mat och tittade ut över bergen och njöt av att det var ett par grader svalare där.  

Under två nätter var vi nere i södra delen av Taiwan och var på ett utomhus spa. Det öste ner regn eftersom spaet låg uppe i bergen, men det gjorde inget. Det var ju fortfarande otroligt varmt och regndropparna var långt ifrån kalla. Det var en skum känsla. Inte trodde man att solen tog iheller så ingen av oss hade smörjt in oss med solkräm, men på kvällen kunde man se att Jonas blivit alldeles bränd på axlarna!! Hur sjukt är inte det!

Vi spenderade även två nätter i huvudstaden Taipei. Mycket fönstershoppande i lyxiga butiker, besök i olika palats samt ett självklart besök i Taipei 101, världens högsta byggnad! Med lite pressande fick vi även med pappa allra högst upp i byggnaden!! Fantastisk upplevelse!

Det går inte riktigt att beskriva Taiwan med ord, men det är bara så asiatiskt. Stora lysande skyltar överallt. Kinesiska tecken och vädigt sällan förstår någon engelska. Med tanke på hur lite västerlänningar som besöker Taiwan så kunde man emllanåt känna sig som en filmstjärna när man vandrade runt på gatorna. Taiwan är otroligt tropiskt och luften  kändes som att vara inne på ett terrarium, den var varm och fuktig och man kunde inte undkomma att höra alla tropiska djur överallt. Dessutom är växtligheten enorm en riktigt grön ö, trots den tryckande varma solen. Folket är otroligt vänliga och för att inte snacka om Brendas familj!! Alla var så underbart fina mot oss!!! Till alla som vill besöka Asien tycker jag absolut inte ni ska glömma Taiwan!! Riktigt fint!!

Lite bilder från resan...

image42
Matte tar emot Brenda från pappa Tsai
image43
I do..
image44
Brenda och hennes brudtärna
image45
Mmmm...puss på dig frugan
image46
Jag och Brenda
image47
Familjen Tsai uppe i lavendel "berget"
image48
Soldyrkarna Thunell

Fler bilder kommer sen...


PUSS PUSS

Kommentarer
Postat av: Lisan

Ni verkar ha haft riktit kul!! Vikka härliga bilder :)

2007-07-24 @ 07:32:56
Postat av: Arletta

Hej hej! Har du börjat jobba nu? Hur trivs du?

Postat av: Brenda

Är ni nöjda med resan?

2007-08-01 @ 00:19:43
Postat av: Lisan

Hur går det med allt vatten där borta??? Har ni klarat er undan?

2007-08-03 @ 11:58:50
Postat av: Louise

Hej stumpan!
Fina bilder! Kan knappt förstå att din bror gått och gift sig =) Roligt! När blir du faster? ;-)
Saknar dig!
Puss och kram Louise

2007-08-04 @ 20:24:15
Postat av: Maria

Hej Sarah!! Så du ska komma till Malmö en sväng, vad kul! Själv är allt bättre igen, upp och ner du vet :) Jag saknar dig med, du har alltid så bra svar på mina funderingar. Du får ha det så bra! KRAM

2007-08-16 @ 09:18:48
Postat av: Det är jag

ja, jag jobbar på biblioteket i skolan där som hjälper studenter när de kan inte logga in på data eller glöma lösenord såna typ.
Men jag kanske kan inte jobba så mycket nu...
efter det är skit kurs som tar lång tid att gå till skolan -___-

2007-09-03 @ 17:56:14
URL: http://svenda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback