glad midsommar :)

Heej på alla!!!

Idag är det dagen innan midsommar. Skit vad tiden går fort. Helt sjukt juh! Har svårt att få in i min hjärna att jag har bott i England i ett helt år. Var tog tiden vägen. Är bara ett par veckor från att fylla 26. Känner lite smått ångest över att bli 26, men samtidigt är jag nöjd med livet så här långt så varför deppa pga att jag fyller 26?! Dock känner man att man börjar närma sig 30 och att man kommer längre och längre från 20. På sätt och vis känner jag mig mycket äldre nu än vad jag gjorde för bara ett par år sedan. Kanske inte äldre, men mognare på nått sätt.

Idag har jag varit hos frissan. Skulle göra highlights och klippa mig, men det var på en frisörskola på våg gata och med mitt långa tjocka hår så hant de bara med slingorna. Ska dit på måndag och klippa topparna, måste ju vara fin fin innan Matte och Brendas bröllop. Jag har tänkt mycket på att de faktiskt ska gifta sig och vad det betyder för deras relation. Men inte förrän idag när jag såg några foto från deras bröllops-utstyrsel så blev det verklighet. Guud det är ju hur stort som helst! Dem var såååå fina på bilderna och jag är övertygad om att det kommer trilla en och annan tår längs mina kinder!!

Ja nu är det ju inte långt tills man ska åka för att vara exakt så är det bara 13 dagar kvar! det ska verkligen bli skönt att resa iväg, inte bara på grund av att de ska gifta sig, utan för att bara komma ifrån stan lite. Träffa familjen och bara umgås i 14 dagar!

Än så länge har jag inte fått veta när jag ska börja på mitt nya jobb. Det enda jag vet är attdte är normalt att det tar lång tid för att de måste kolla kriminal registret en gång till och mina referenser innan de skickar avtalet till mig. Det kan jag inte klandra dem för. Det gäller ju att veta vad man anställer för folk inom soc-världen. Undrar om de har samma hårda koll i Sverige??! :/

Kom på en sak till. Jag har inte varit hemma sedan i julas!! Helt otroligt hur bra jag klarar mig utan Sverige. Men det är klart att man längtar lite hem nu när det är midsommar och allt. Man vet att alla där hemma myser med släkt och vänner. Men, men...Fick tag i lite wienerkorv och köttbullar på IKEA förra veckan så vi får göra det bästa av morrondagen även om det är en helt vanlig dag här....Ja och just det...dessutom firar ju jag o Jonas 7 år....vilket lååångt förhållande!! Längre ska det bli...

PUSS PUSS PUSS

GLAD MIDSOMMAR

Kommentarer
Postat av: Lisan

Ni kommer ha sååååå kul :) Glad midsommar på daj o hälsa Jonas!! Grattis på er 7-års dag med ;) *Kram*

2007-06-22 @ 10:54:46
Postat av: L

glad midsommar! :)
hälsa jonas
kramar Lotta

Postat av: Maria

Glad Midsommar!! Har du redan bott där i ett helt år, ja tänk vad tiden går. Och fira 7 år ihop, så fantastiskt! Ni får ha så mysigt idag...!
Många sommar kramar

2007-06-22 @ 14:28:31
Postat av: Brorsan

Tja syrran!
Ja, jag tänkte just idag...shit...de (ni alltså) kommer hit om 11 dagar...eller ja..ni åker om 11 dagar. Men ändå...tiden bara tickar på. Grattis i efterskott på 7-årsdagen...det är lång tid...snart dags för er att gifta er..haha...nej...man ska ta det i sin egen takt. Jag tror inte ens jag fattar nu att det är rätt stort, det vi ska göra om 2 veckor.

2007-06-23 @ 16:36:54
Postat av: Louise

Grattis på er 7-års dag!
Saknar dig vännen!
Puss och kram Louise

2007-06-23 @ 22:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback