Mmmm..vad ska jag säga... :)

heeej,

Vet inte hur jag ska börja. Men jag har ju sökt och varit på två intervjuer efter förra jobbet i Liverpool som jag inte fick. Blev väldigt väldigt besviken då, mest för att tyskarna som fick jag jobbet inte har nån vidare engelska. Men, men. Var på en annan intervju förra veckan i norra wales, vilket ligger 40min bort med bil. Det var en upplevelse att se Wales och det var verkligen väldigt väldigt fint. Bestämde mig för att jag och Jonas verkligen måste skaffa bil och köra runt och titta. Vi har ju i princip bara varit i Liverpool sen vi flyttade hit. Fick veta under tisdagen att jag inte fick jobbet och redan på onsdagen skulle jag på en annan intervju i Wirral. Jobbet sökte jag på egen hand genom en annons i tidningen och det är den närmsta kommunen utanför Liverpool kan man säga. När jag kom dit och upptäckte att vi var 7 styccken och att alla utom jag faktiskt var från England och pratade flytande engelska kände jag näääj. Men jag tog mig igenom dagen och intervjun kändes ganska bra. De lovade att höra av sig redan på fredag eftermiddag och det kändes jäkligt snabbt och seriöst. Igår fredag var jag och tog en smirnoff ice efter jobbet med tysken Luise som fått ett av jobben i Liverpool som jag sökte. Jag gillar verkligen henne. Hon är kul. Mitt under vårt samtal ringer det. Fick verkligen en klump i magen.  Efter 20 sekunder in i samtalet fattar jag att jag fått jobbet.  Började skaka alldeles hysteriskt och kunna inte hålla tillbaka tårarna. Managern i Wirral frågade om jag blev överaskad. Jag bara "ehmm jaa".....jag svarade ja på alla hans frågor, men jag minns inte alls vad han sa, mer än att han skulle höra av sig i nästa vecka för mer detaljer. Fatta jag har fått jobb!!!! Som Social Worker inom child protection/safeguarding children. Helt otroligt. Jag är så lycklig för tillfället så jag kan inte tänka på nått annat...

Idag ska jag och Jonas åka in till Chester. Jag passerade Chester när jag skulle till Wales och det var verkligen en jättemysig stad. Nu ska jag åka dit med alla som kommer över. Hahahaha...Vill bara påminna er om ni inte förstått det än att....Jag har fått jobb!!

Nu kan jag knappt vänta på att köpa bil. Ska bli så häftigt att äntligen kunna ta sig över allt. Och när folk kommer hit kommer vi att kunna åka till ställen smidigt och lätt.. Nu ska det letas bilar..för att....Jag har fått jobb!

PUSS PÅ ER ALLA SÖTA O RARA

Kommentarer
Postat av: Maria

GRATTIS!! Så fantastiskt kul! Ska bli jätte spännande och få höra allt om det sen.
Du är så grym!!
Ha det super...

2007-06-02 @ 11:35:33
Postat av: Lisan

GRATTIS än en gång :D Å du, jag har tänkt på d där med journalist...tror verkligen inte d passar maj :P *Haha*!

2007-06-02 @ 18:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback