Jag älskar Sverige

Hej hallå :)

Är så jäkla trött idag. Har egentligen varit trött i flera veckor nu, men när man håller på och kämpar på med jobb och hyresvärdar och är mitt inne i allt så känner man inte hur trött man egentligen är. Allt har väl egentligen börjat lugna ner sig nu, i alla fall börjar saker och ting gå min o jonas väg nu. Huset vi förälskade oss i för 3 veckor sen blev vårt i lördes, ja i alla fall att hyra :) Vi bor fortfarande i lägenheten, men flyttar så smått i veckorna. Kan knappt vänta tills vi flyttat in i huset på riktigt. Det är verkligen jättestort!! Kommer inte vilja vara ensam där inte :)

En rolig sak, eller ja inte så kul, men i alla fall. Här i England har man inget system för adressändning. Man måste fan i maj ringa runt till alla jävla företag och banker och allt och ändra adressen!!!!! Hur sjukt är inte det. Tar ju hur mycket tid som helst! Jag och Jonas kom fram till att vi i Sverige klagar så jäkla mycket på saker och ting och glömmer bort hur jävla smidigt sånna saker fungerar. Jag tror att svenskar är ett folk som aldrig riktigt nöjer sig, inte ens när dem har det riktigt bra. Som jag skrev sisit så verkar det vara fullt naturligt att folk har vatten läckor i sina hus här. Hade dem sett skadorna i vår lägenhet efter våran läcka hade dem säkert bara skakat på huvudet och undrat vad vi gnällde om. Att det luktar fukt och att taket och golvet är fuktskadat är väl inget att bry sig om. Samtidigt berättade min mamma härom dagen att hon varit hos tandläkaren. De hade haft en vatten läcka för två månader sedan. Där hade stått vatten på toaletten när personalen hade kommit på morgonen. Stora fläcktar stod fortfarande, två månader senare och torkade upp fuktan i golvet och väggarna i hela kliniken!!! Det är hög standard!!! Älskar mitt älskade Sverige!!  

Från allt negativt till nått annat...Försöker fokusera på resan nu. Att vi snart ska iväg till härliga sköna underbara sommar och solen. Efter allt som hänt den senaste tiden är både jag och Jonas väl förtjänta av lite avkoppling.

Annars är allting bra här borta. Inte så mycket nytt sen sist kanske..Känns bra att vara tillbaka i blogg världen igen i alla fall...man behöver ju rensa huvudet i mellanåt.

Snart bor vi i hus....Jihuuuu :)
 
PUSS PUSS

Kommentarer
Postat av: Lisan

Hej Tjejen! Kan fortf. inte fatta att ni ska flytta ti hus..så vuxen du/ni har blitt :P Nu väntar jag bara på att det ska stå i din blogg att du är gravid :D *Hehe*! Hoppas allt är bra annars...*Kramiz*!!!

Postat av: Maria

Hej sota Sarah. Ja jag har fatt lgh i dina gammla trakter :) Ska bli sa kul och flytta!! Har bara helgen kvar i Kapstaden nu sen kommer jag hem till sommar Malmo :) Vad roligt att du ska halsa pa lite, bra val att prioritera vannerna ;) Da ses vi snart! Ar allt bra annars? Hur gar det med huset??KRAM

2008-05-30 @ 12:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback