Long time no see

Hejsan alla glada som saknat läsa om mitt händelserika liv :) Hahaha...

I alla fall så var det ju 100 år sedan jag skrev, vet inte varför men helt plötsligt blev facebook min nya drogoch varje gång aftonbladet eller youtube blev lite halv torrt så var det facebook jag logga in på. Vet inte varför för jag tycker sidan är ostrukturerad och jobbig och det enda jag gör är att spana  in gamla kompisars kompisar.

Nu är jag i alla fall tillbaka i blogg landet igen. Har just avslutat en dag på jobbet. Är såklart trött, det är man ju alltid en måndagkväll. Trivs jättebra på mitt nya jobb. Eller ja nya och nya har ju varit där ett tag nu. Hade mitt 4 månaders möte häromdagen och cheferna är väldigt nöjda med mig och de hade inget att klaga på. De är mest oroliga för att jag ska få hemlängtan och lämna dem. Och visst har man hemlängtan då och då. Speciellt när grannen ovan har en läcka i tvättmaskinen och vattnet rinner ner på en och det känns som om man står i ett ösregn. Inte nog med det, när man ber hyresvärden om hjälp så nekas man hjälp. Det verkar som att det är hur vanligt son helst med vatten som läcker in i husen här. Sjukt...tror inte att nån som inte var här o såg hur det regna in kan fatta hur det såg ut. Det plaskade längs benen och katterna gömde sig förskräckta under köksbordet och jag o Jonas gled runt o försökte flytta våran älskade tv. Ja, ja det är en lång historia.. Nu är vi tillbaks i lägenheten och har sagt upp den. Ska ut den 27 februari, men innan dess hoppas vi flytta in till ett hus istället. Vi var ändå lite småtrötta på att bo i centrum så vi var ut o kikade på lite hus och fann ett rejält stort hus. Egentligen alldeles för stort för bara två, 6 rum och två badrum :) hahahaha....Har inte fått det än, men får förhoppningsvis skriva på kontaktet innan helgen :) Ska bli så skönt...en liten terass....katterna får plats att jaga varandra....o jag o Jonas behöver inte ses på en hel dag... ;)

Jag och Jonas har dessutom bokat 2 veckor till Dominikanska Republiken över påsken. Ska bli så jäkla gött och resa, bara sola och bada och dricka pina colada. Härligt!! Det är all inclusive och hotellet ligger jättejättenära stranden....längtar sååå..... 6 veckor och 4 dagar kvar :)

Tillbaka om jobbet. Det känns verkligen jättejättebra. Kan inte fatta att jag trivs så bra som jag gör. Visst saknar jag mina skandinaviska polare på Malev, det var ju en helt annan stämning att jobba med dem. Vi hade ju massor av tid att prata skit om allt och alla och tala om för varandra om de mest pinsamma saker man gjort i sitt liv. Jobbet jag har nu är ju så mycket mer seriöst. Här pratar vi om barn som är utnyttjade sexuellt av sina släktingar, barn som inte fått mat på ett par dagar, barn som skriker efter kärlek och omtanke. Att bara få känna en arm runt axeln. Och det är här jag hör hemma. Visst kan det låta lite hemskt när jag säger att jag verkligen tycker att mitt jobb är kul, men det gör jag. Jag älskar mitt jobb. Jag tycker om att höra människors berättelser om hur dem har halva familjer i fängelset och hur dem finner en vardag och hur dem överlever och kan forsätta älska sin familj.

Lovar att snart skriva igen...PUSS

Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag kan bekräfta att allt detta stämmer.

;)

2008-02-04 @ 22:22:49
Postat av: Lisan

Ojdå, det låter inte kul med en läcka :S Men, om ni nu får ert hus..så är det ju tur i oturen :) Fan vad härligt asså..du lever ju värsta livet där i England!!! Nu när ni har så många rum, så måste man ju komma o hälsa på :) *hehe*! Hoppas allt är bra annars..? Synd vi inte hann ses i julas..men, nästa gång ni kommer hem hoppas jag! Du får ha d så bra.. Kram!

Postat av: Maria

Hej!
Nu kan jag ju skriva här igen :) Välkommen tillbaka, har saknat dina inlägg, måste ju få veta vad som händer med dig...
Läcka låter inget kul men hus låter dessto roligare, nu fattas bara banen ;)
Och jag är mäkta avundsjuk på er resa, fan vad härligt...
Fantastiskt att du trivs så bra på ditt jobb, men det är ju som du skriver, det är där du hör hemma, blan allt tragiskt.
Nu ska jag gå och ringa min chef, fick parkeringsböter inatt..
Många kramar

2008-02-06 @ 13:59:38
Postat av: Matte

Fan, det var inte igår du bloggade...även om vi snackas vid ganska ofta så är det alltid kul med att läsa om vad som händer i England ju.
Ha det bra

2008-02-11 @ 20:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback